ALIŞVERİŞ VE KÜLTÜR NOKTASI

AVM Ciroları Arttı, Rekor Artış Teknoloji Ürünlerinde

AVM Ciroları Arttı, Rekor Artış Teknoloji Ürünlerinde

AVM Kasım ayı ciro endeksi açıklandı. Bununla ilgili haberi daha önce yapmıştık. Haberi buradan okuyabilirsiniz. Ancak bu haberimizde hangi kategorinin bu ciro artışına ne kadar destek olduğunu sizlere aktaracağız. 

 

 

AVM ciro endeksi her ay düzenli olarak Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa bir rapor ile açıklanmakta. Kasım ayı sonuçları da geçtiğimiz gün açıklandı ve raporda dikkat çeken konu  cirolarda yaşanan artışın hangi kategori ürünleri sayesinde olduğu? Bu konuda AYD Başkanı Hulusi Belgü raporu şu şekilde detaylandırdı;

En yüksek ciro artışı teknoloji kategorisinde yüzde 19’luk artışla yaşandı.  Hipermarket ciroları yüzde 16, yiyecek ciroları yüzde 12, giyim ciroları yüzde 9 ve ayakkabı-çanta kategori ciroları yüzde 1 arttı. Ziyaret sayısı endeksinde ise yüzde yüzde 8.7’lik bir artış yaşandığı gözlendi. AYD Başkanı Hulusi Belgü, “Aralık ayı en olumlu verilerin geldiği bir dönem olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda 2015 AVM ve perakende sektörü için tahminlerimizin ötesinde büyümenin yaşandığı bir yıl oldu. 2016 ise son derece kriti. Ekonomi yönetiminin reformları hayata geçireceğini ve 2016 yılını pozitif geçireceğimizi tahmin ve ediyoruz” diye konuştu.