ALIŞVERİŞ VE KÜLTÜR NOKTASI

Avm`lerde Gezmede Erkekler Zirvede!

 

Sonunda TUİK çok tartışılan bir konuda son sözü söyledi. Üstelik veriler ile. TUİK verilerine göre AVM çılgınlığı erkekleri daha fazla sarmış durumda; Türkiye’de erkeklerin kadınlara oranla sosyal medyada ve alışveriş merkezlerinde daha fazla zaman geçirdiğini ortaya çıkardı.

 

Alışveriş merkezlerinde zaman geçiren ve durmaksızın alışveriş yapanlar genellikle kadınlar olarak bilinir. Oysa hiçde öyle değilmiş. Erkekler AVM `lerde kadınlara oranla daha fazla zaman geçiriyorlarmış. Üstelik veri bir devlet kuruluşu olan TUİK `den.

TUİK alışveriş ve sosyal medya üzerine oldukça önemli bir veri paylaşımı yaptı. Bu veriler 2014-2015 döneminde faaliyet türü ve hane halkının aylık gelir grubuna göre kişi başına faaliyet sürelerine dair araştırması idi.

Cinsiyete göre faaliyet sürelerine bakıldığında, yemek ve diğer kişisel bakıma erkekler, ortalama 2 saat 46 dakika süre ayırırken, kadınlarda bu, ortalama 2 saat 43 dakika oldu. Yani kısacası erkekler yemek ve kişisel bakıma ayırdığı sürede kadınları geçmiş durumda. Oldukça ilginç değil mi sizce de? 

Son dört hafta içinde yapılan veya katılım sağlanan faaliyetlerin cinsiyete göre dağılımı incelendiğinde, kadınlar en çok tv izleme, akraba ve arkadaş ziyaretleri, alışveriş merkezi dolaşma ve kitap okumaya vakit ayırırken, erkekler gazete ve dergi okumayı, radyo dinlemeyi, alışveriş merkezinde gezmeyi ve sosyal medyada vakit geçirmeyi tercih etti. Bu noktada, AVM’lerde dolaşma oranı oldukça önemli. Çünkü avm de zaman geçirme oranı kadınlarda yüzde 38.3 iken, erkeklerde yüzde 42.8, sosyal medyada vakit geçirme ise kadınlarda yüzde 26.2, erkeklerde yüzde 41.7 oldu.