ALIŞVERİŞ VE KÜLTÜR NOKTASI

Dakikada 3,5 çift ayakkabı sattı

 

Türkiye’nin en büyük online ayakkabı mağazası Flo.com.tr, 2016’da yaptığı altyapı yatırımları ile bir önceki yıla kıyasla yüzde 100’e yakın büyüdü. Müşteri sayısını 1 milyon 500 binin üzerinde aktif müşteriye yükselten Flo.com.tr, aylık 50 milyondan fazla sayfa görüntülemesi ile dakikada ortalama 3,5 çift ayakkabı sattı.

 

 

Türkiye’nin en büyük online ayakkabı mağazası Flo.com.tr, her yıl sektör ortalaması üzerinde büyümeye devam ediyor. 2016 yılında kişiselleştirme yolunda ciddi adımlar atarak bir önceki yıla kıyasla yüzde 100’e yakın bir büyüme gerçekleştiren Flo.com.tr, yılsonu itibariyle müşteri sayısını 1 milyon 500 binin üzerinde aktif müşteriye yükseltti. Ayrıca aylık 50 milyondan fazla sayfa görüntülemesi ve ortalama bir dakikada 3,5 çift ayakkabı satışı yaptı. Flo.com.tr’nin aylık ortalama ayakkabı satış adedi ise 150 bin olarak gerçekleşti.

Flo.com.tr’nin 2016 yılı performansı ve 2017 yılı beklentileri ile ilgili olarak açıklamalarda bulunan FLO Mağazacılık ve Pazarlama A.Ş E-Ticaret Direktörü Zeynep Dura, “Bugüne kadarki en büyük yatırımımızı 2016 yılında gerçekleştirdik. İlk olarak site tasarımımız değiştirdik ve mobil uygulamamızı hayata geçirdik. Kişiselleştirme yolunda ciddi adımlar attık. Bunun sonucu olarak bir önceki yıla kıyasla yüzde 100’e yakın bir büyüme gerçekleştirdik” dedi.

 

`2017 bir dijitalleşme yılı olacak`

Dura, sözlerine şöyle devam etti: “2017 yılında bir önceki yıla kıyasla daha fazla yatırım yaparak Flo.com.tr’nin altyapısını geliştireceğiz. Yeni altyapı yatırımımızın ardından omni-channel stratejisini hayata geçirerek, tek FLO müşterisi oluşturmayı hedefliyoruz. Dolayısıyla 2017 yılı FLO için bir dijitalleşme yılı olacak. Bu sayede geçtiğimiz yılın üzerinde büyüme rakamlarına ulaşmayı hedefliyoruz.”

 

`100’ü aşkın markanın 15 binden fazla çeşidini sunuyoruz`

Flo.com.tr’de hâlihazırda herhangi bir mağazada bulunan model adedinin 3 katı kadar model olduğunun altını çizen Dura: “Hem FLO hem de global markaların ürünlerinden oluşan 100’ü aşkın markanın 15 binden fazla çeşidini ziyaretçilerimize sunuyoruz. Bu sayede Flo.com.tr’nin cirosu FLO mağazalarının toplam cirosunun yüzde 4’üne yaklaştı.

Türkiye ortalamasının yüzde 2 civarında olduğunu düşünüldüğünde ulaştığımız rakamın hiç de fena bir rakam olmadığı rahatlıkla söylenebilir” diye konuştu.