ALIŞVERİŞ VE KÜLTÜR NOKTASI

DeFacto 2017`de 10 yeni ülkeye giriş yapacak

 

 

 

Yurt dışında yeni pazarlara açılmaya ve var olduğu pazarlarda derinleşmeye devam eden DeFacto, 2017 yılında 10’dan fazla yeni ülkeye daha girmeyi, böylece hizmet verdiği ülke sayısını 30’a çıkarmayı planlıyor. Yıl boyunca toplam 137 milyon TL yatırım yapmayı ve 100’ün üzerinde mağaza açmayı hedefleyen şirket, toplam mağaza sayısını da 500’ün üzerine çıkarmayı amaçlıyor. DeFacto, önceki yıllarda olduğu gibi 2017 yılında da yurt dışında büyüme stratejisini öncelikli olarak MENA (Ortadoğu ve Kuzey Afrika) ve CIS (Bağımsız Devletler Topluluğu) bölgeleri üzerinde kurguluyor.

 

 

Toplam 17 ülkede hizmet verdiklerini, 10 binden fazla kişiye istihdam sağladıklarını belirten DeFacto CEO’su İhsan Ateş, 2016’da büyüme ivmesini korumayı başardıklarının ve yılı yüzde 24 büyüme ile kapattıklarının altını çizdi. İhsan Ateş, şirketin yıllık finansal sonuçlarını değerlendirirken 2017 yılı hedef ve stratejilerini de paylaştı: “Bu yıl da yurt içindeki zorlukları, yatırımlarımıza devam ederek ve yurt dışında büyüyerek aşmayı planlıyoruz. Karlılığımızı artırmak odağımızdaki noktalardan biri olacak. 2017 yılında yapacağımız 137 milyon TL’lik yatırımın 50 milyon TL’sini yurt dışına ayırmayı hedefliyoruz. Yılsonuna kadar yurt dışında 10’dan fazla yeni pazara giriş yapmayı, 70’ten fazla yeni mağaza açmayı ve böylece DeFacto ürünleriyle toplam 2 milyarlık bir nüfusa ulaşmayı planlıyoruz. Geçen yıl yurt dışında 40 yeni mağaza açtık ve yurt dışındaki mağaza sayımızı ikiye katladık. Bu sayede farklı ülkelerde de istihdam yaratarak hem bireysel olarak çalışanlarımıza hem de genel anlamda ülke ekonomilerine katma değer yaratıyoruz. Yurt dışı gelirlerimiz gelecek yıl genel ciro içerisinde yüzde 24 paya sahip olacak, bu oranı orta vadede yüzde 50’ye çıkaracağız. Şu anda 10 bin 520 kişiye iş imkanı sağlıyoruz. Bunun bin 725’i yurtdışında görev alıyor. 2017 yılında da yurt içi ve yurt dışı dahil toplam bin kişiye daha istihdam yaratarak, sektöre olduğu kadar ülkemizin kalkınmasına da katkı sağlamaya devam edeceğiz. Ayrıca bu yıl Kazakistan’daki dağıtım merkezimizin kapasitesini artıracağız. Kazakistan dışında Fas, Güney Irak, Mısır ve Rusya’da açılacak 4 yeni dağıtım merkezini de 2017 yatırım planımıza aldık.”

 

e-ticaret’le de dünyaya açılıyoruz

Perakendeciliğin dinamiklerini değiştiren e-ticareti de stratejik öncelikleri arasına aldıklarını söyleyen Ateş, sözlerine şöyle devam etti: “e-Ticareti önemli yatırım alanlarımızdan biri olarak görüyoruz. Türkiye dışında hizmet verdiğimiz ülkelerde de kendi e-ticaret sitemiz üzerinden satışları başlatmayı, omnichannel uygulamalarını genişletmeyi ve Amazon, e-bay gibi global sitelerle de satış ağımızı büyütmeyi planlıyoruz. 2016 yılında 25 milyondan fazla ziyaretçi alan 2,3 milyon adet ürün satışı gerçekleştirilen e-ticaret sitemizde 2017 yılında da yaklaşık 3 milyon ürün satışını ve 31 milyondan fazla ziyaretçiyi hedefliyoruz. 2025 yılına geldiğimizde 100 ülkede online satış yapacak şekilde yatırımlarımızı sürdürüyoruz. Özellikle mağazalarımızın olmadığı ülkelerde, Türkiye’den online satış yapmayı hedefliyoruz. Bu kapsamda ilk adımlarımızı attık ve Ortadoğu, Kuzey Afrika ve Avrupa’da kargo anlaşmalarını imzaladık. 2016’da ABD’de 46 eyalete ürün gönderdiğimiz Amazon’daki satışlarımızın yanı sıra bu yıl Lamoda ile de Rusya’da online satışlara başlayacağız.”