ALIŞVERİŞ VE KÜLTÜR NOKTASI

D’S Damat, Orta Doğu’nun Paris’inde liderlik yolunda

 

Damat, Tween ve D’S Damat markaları ile moda perakendesinin lideri Orka Holding’in global büyümesi ışık hızıyla sürüyor. Her ay dünyanın farklı ülkelerinde mağazalar açma başarısı gösteren holding, son olarak Orta Doğu’nun Paris’i olarak bilinen Beyrut’ta üçüncü D’S Damat mağazasının açılışını gerçekleştirdi.

 

 

Dünyanın 73 ülkesinde 160 mağazaya ulaşan Orka Holding’in Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Artık fiyat skalasından tasarıma kadar pek çok parametre açısından dünyanın en çok aranan markalardan biriyiz. Markalı ihracatta kilogram fiyatımız olan 90 dolar ile moda devi İtalya’yı bile ikiye katladık” dedi.

Moda perakendesinde çeyrek asrı aşan köklü tecrübeye sahip Orka Holding, sahibi olduğu Damat, Tween ve D’S Damat ile global marka olma yolunda emin adımlarla ilerliyor. Yurt dışında 73 ülkede 160 mağazaya ulaşan ve neredeyse her ay farklı ülkelerde ortalama 10 mağaza açma başarısı gösteren Orka Holding, giriş yaptığı her pazarda olduğu gibi Orta Doğu’da da liderliğe oynuyor. Türk moda devi, Katar, Irak, İran, Kuveyt, Ürdün gibi ülkelerin ardından son olarak bölgenin Paris’i olarak bilinen Lübnan’ın başkenti Beyrut’ta üçüncü D’S Damat mağazasının açılışını gerçekleştirdi. Beyrut’un en büyük alışveriş merkezlerinden olan Choueifat’ta yer alan mağazanın açılışına, Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, Orka Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Koordinatör Osman Arar ile Beyrut bayi yöneticileri Mohammad, Bilal, Ali, Wissam, Nabil ve Ahmad Elhajj de katıldı.

Orka Holding Yönetim Kurulu Başkanı Süleyman Orakçıoğlu, “Global yolculuğumuz artık ışık hızıyla ilerliyor. Herhangi bir pazara giriş yaptığımızda ya liderliği ya da ilk üç arasında olmayı hedefliyoruz. Geçen hafta Stuttgart’ta açtığımız iki mağazanın ardından şimdi de Beyrut’ta üçüncü D’S Damat mağazamızın açılışını yaptık. Burada da hedefimiz liderlik” dedi. Arap dünyasının vitrini olan ve gelişmekte olan ekonomisi ile dikkat çeken Beyrut’ta giderek sevilen bir marka olduklarını söyleyen Orakçıoğlu, “Beyrut’ta yıl sonuna kadar beş mağazaya ulaşmayı planlıyoruz. Lübnan’da, neredeyse mağaza büyüklüğüne sahip 18 satış noktasında yer alıyoruz. En önemli zincir mağazalarında 300 metrekareleri bulan satış noktalarımız var. Beyrut, global rekabetin çok yoğun olduğu bir pazar. Ve burada artık çok sevilen ve bilinen bir markaya dönüştük” diye konuştu.

 

İtalya’nın kg fiyatını ikiye katladı

Tüm dünyada fiyat skalasından tasarıma kadar pek çok parametre açısından bakıldığında en çok aranan markalardan biri olduklarını vurgulayan Orakçıoğlu, markalı ihracatta kilogram fiyatı ile dünya moda devi ülkesi İtalya’yı bile geride bıraktıklarını dile getirdi. Orakçıoğlu, “Türkiye’de 30 yıl önce markalı ihracatı yapan ilk birkaç firmadan biriyiz. Şu anda ihracattaki kilogram fiyatımız ile İtalya’yı geride bıraktık. İtalya’nın hazır giyim ihracatındaki kilogram fiyatı 45-55 dolar arasında. Grup olarak biz de bir markamızda 65 dolar, diğer bir markamızda ise 90 dolardayız. Dünya markalarının en güçlü olduğu pazar olan İtalya’da aynı zamanda çok başarılı bir

durumdayız. İki yıl önce girdiğimiz İtalya’da markalarımıza gösterilen ilgi çok büyüdü. Her yıl iki kat büyüyoruz. Geçen yıl dokuz farklı kentte dokuz satış noktası açtık. Bu yıl bu sayı 18’e çıkacak. Ayrıca İtalya’da çok güçlü olan bir distribütörden gelen teklif üzerine Milano’da showroom açtık. İtalya’dan aralarında Brezilya, Meksika, Kanada, Malezya, Avustralya’nın da olduğu çok farklı pazarlara ürün pazarlamaya başladık” diye konuştu.

 

Yurt içi ve yurt dışı satışlar 2019’da eşitlenecek

Markalarına ilişkin hedeflerini de paylaşan Orakçıoğlu, şu bilgileri verdi: “2019 yılı sonunda iç ve dış pazar satış rakamlarımızı eşitleyeceğiz. Şu anda yurt dışı satışların toplam satışlar içindeki oranı yüzde 35 seviyesinde. Halen 220 yurt içinde, 160 tane de yurt dışında mağazamız bulunuyor. Her yıl ciromuzu ve satış performansımızı yüzde 35’ler seviyesinde artırıyoruz. En zor olan 2016 yılında bile hedeflerimizi tutturduk. Bu yıl da hedefimizin yüzde 30 üzerinde olacağız. İhracatta ise her yıl yüzde 70 artış hedefimiz.”

 

Başarıda kilit nokta; kalıp mühendisliği ve ulaşılabilir lüks

Orka Holding Yönetim Kurulu Üyesi ve Genel Koordinatör Osman Arar da dünya moda perakendesindeki zorlu rekabette en büyük avantajlarının “ulaşılabilir lüks” olarak tanımladıkları kaliteyi satın alınabilir fiyatla müşteriye sunmak olduğuna dikkat çekti.

Müşterilerin hayatını aynı zamanda “tasarım mühendisliği” yaparak kolaylaştırdıklarını dile getiren Arar, “Ar-Ge departmanımız ile her geçen gün önemli çalışmalara imza atıyoruz. Bizim asıl işimiz; kalıp mühendisliği. Dünyanın herhangi bir yerindeki bir müşterinin, kalıplarımız sayesinde bizleri rakiplerimizden ayırt etmemesi mümkün değil. Kalıplarımız ve inovatif ürünlerimizle artık dünya devi markalardan nasıl daha iyi olacağımızı çok iyi biliyoruz. Son dönemde leke tutmayan beyaz gömlekleri artık farklı renklerde de yapmaya başladık. Sık seyahat edenler için kırışmayan ceket ve pantolondan oluşan travel takımlarımız çok tercih ediliyor. Ceketlerimiz 150-200 gram ile çok hafif bir yapıya sahip. Aynı şekilde termal özellikler nedeniyle ürünlerimizde vücut ısısını dengeliyoruz. Artık kutuplardaki bilim adamlarının giydiği giysilerden geliştirilen incecik kıyafetlerle kışı geçirmeye imkan tanıyoruz. Uzun elyaf pamuk kullanılarak yapılan denim pantolonlar da rahat, şık ve sağlıklı olması nedeniyle çok yakında en çok ilgi görecek yeniliklerimiz arasında olacak” şeklinde konuştu.

 

Sponsor olduğu takıma şans getirdi

Sadece Türkiye’de değil dünyada da spora ve sporcuya verdiği destekle öne çıkan Orka Holding, son olarak Türkiye A Milli Futbol Takımları Resmi Moda Tedarikçi oldu. Sponsorluk anlaşması sonrası destek verdiği takımların elde ettiği başarılar ile şirketi adı “şans meleği” olarak anılmaya başladı. Orakçıoğlu, spor sponsorluklarına ilişkin olarak şunları söyledi: “Rusya’nın en çok taraftarı olan dünyaca ünlü kulübü Spartak Moskova’ya sponsor olduğumuz ilk yıl takım şampiyon oldu. Karabağ da Şampiyonlar Liginde oynamaya başladı. Yine Makedonya Milli Takımı Avrupa kupalarında iyi başarılar elde etti. İspanyol La Liga takımlarından Deportivo Alaves de geçen yıl oldukça iyi çıkışlar yaptı. Deportivo Alaves, İspanya’nın son Kral Kupasında Barcelona ile finalde oynadı. Son olarak Türkiye A Millli Futbol Takımları Resmi Moda Tedarikçisi olduk. Bizim için son derece gurur duyduğumuz bir sorumluluk. Yeni yıldan itibaren Milli Takım oyuncularımız ve teknik ekip, Damat markamızın koleksiyonları ile buluşacak.”