ALIŞVERİŞ VE KÜLTÜR NOKTASI

Koton`un yeni reklam yüzü Teoman

 

Erkek modasında iddiasını artırma hedefiyle, erkek koleksiyonuna yaptığı yatırım miktarını artıran Koton, 2017’de erkek giyimden 1,1 milyar TL ciro elde etmeyi hedefliyor. Teoman’lı Koton Jeans reklamı ile sezonun ilk lansmanını gerçekleştiren Koton, yıllık cirosunun yaklaşık yüzde 30’unu oluşturan erkek koleksiyonuyla elde ettiği geliri artırmayı ve erkek modasını şekillendiren koleksiyonlarla tüketiciye ulaşmayı amaçlıyor. Koton, 2017’de erkek giyiminde toplam 3 milyon parça jean satışı hedefliyor.

 

 

“Moda Koton’da” sloganıyla, tüketiciye farklı stillerde geniş ürün seçenekleri sunan Koton, 2017’ye erkek giyim pazarında büyüme hedefiyle girdi. Teoman’ın oynadığı reklam filmiyle tanıttığı yırtık jean koleksiyonu ile bu sezon erkek modasındaki ilk iddialı çıkışını yapan Koton, hem toplam erkek giyim pazarında hem de erkek jean satışlarında hedef büyüttü. Hazır giyim sektörünün yüzde 20’sini oluşturan erkek giyim kategorisindeki payını artırmak amacıyla bualana yaptığı yatırımı artıran Koton, erkek kategorisinde, toplamda 1,1 milyar TL ciro elde etmeyi hedefliyor.

Erkek Koleksiyonu için belirledikleri hedefler hakkında konuşan Koton Yönetim Kurulu Üyesi Gülden Yılmaz: “Erkek jean satışlarında muazzam bir büyüme kaydettik. Koton Jeans’in erkek müşterilerimiz tarafından bu denli beğenilmesi ve ilgi görmesi bizi mutlu etti. Hem erkek giyime hem de jean kategorisine yatırımlarımızı artırdık. Sonbahar-Kış sezonunda Türkiye’de erkek denim ciromuz bir yılda yüzde 66 arttı. Toplam jean kategorisinde ise yüzde 49 büyüme gerçekleştirdik.” dedi.

Jean pazarında çok hızlı bir gelişme gösterdiklerini belirten Yılmaz: “Halihazırda jean pazarının ilk üç markası içinde yer alıyoruz ancak burada çok hızlı büyümeye devam ediyoruz. Jean pazarından aldığımız payıson iki yılda 4 katına çıkardık. Pazardaki payımız yüzde 10 seviyesine ulaştı ve artmaya devam ediyor. Ayrıca, 2017 yılı içinde 1 milyon adet yırtık jean üretimi hedefliyoruz. Erkek jean içinse bu yıl içerisinde toplamda 3 milyon parça satış hedefliyoruz. Reklam yüzümüz Teoman ise yırtık jean ruhunu yansıtabilmemiz adına çok doğru bir isimdi. Yırtık jean’in ruhunu ve vaadini tüketiciye çok doğru hissettiren bir reklam ve marka yüzü ile buradaki konumumuzu daha da güçlendirdiğimizi düşünüyoruz. Bu kampanyanın da etkisiyle Koton Jeans ürünlerine ilginin daha da artmasını bekliyoruz.” şeklinde konuştu.

Yılmaz ayrıca: “Erkek Koleksiyonumuz ile 15-39 yaş aralığındaki öğrenci ve çalışan erkekleri hedefliyoruz. En iyi satış rakamlarımızı ise Marmara Bölgesi’nden alıyoruz. Burada denim satışlarınıngüçlü bir oranı var. Marmara Bölgesi’ndensonra en fazla satış Ege ve Akdeniz bölgelerinden geliyor. Onları ise Karadeniz ve İç Anadolu bölgeleri izliyor.” dedi.

Koton Jeans’in bu sezon yırtık jean modasına yön verecek tasarımları farklı kalıpları ve rahatlıkları ile öne çıkıyor. Moda severleri her vücut tipine uygun jean modelleri ile buluşturan Koton, hem erkekler hem de kadınlar için şık, farklı ve renkli jean seçenekleri sunuyor. Koton yırtık jean modası jean’lerle sınırlı kalmıyor. Yırtık jean’in özgür ve asi ruhunu tamamlamak üzere tasarlanan yıpratılmış, eskitilmiş, renkleri solmuş, yaş almış tişörtler de koleksiyonda yer alıyor.