ALIŞVERİŞ VE KÜLTÜR NOKTASI

MAPIC’te milli takım ruhu ile hareket ettik

 

Perakendenin profesyonellerini bir araya getiren MAPIC’te Türk markalarına tahmin ettiklerinin ötesinde bir ilgi gösterildiğini anlatan Sinan Öncel, “Uluslararası birçok AVM yatırımcısı ve franchise firması markalarımızla işbirliği yapmak için fırsat kolluyor.

 

 

Markalarımız Avrupa, Rusya, Balkanlar, Asya ve Kuzey Afrikalı yatırımcılarla franchise firmalarının da yoğun ilgi ile karşılaştılar” dedi.

Fransa’nın Cannes kentinde düzenlenen ve dünyanın önde gelen perakende markaları ile AVM yatırımcılarını bir araya getiren MAPIC’teki Türk Markaları (Turkish Brands) standı, yabancı ziyaretçilerin yoğun ilgisiyle karşılaştı.

BMD Başkanı Sinan Öncel, 11 markanın yer aldığı Türk Markaları standının bu yıl İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği’nin (İHKİB) işbirliği ve Ekonomi Bakanlığı’nın desteği ile kurulduğunu hatırlattı. Fuara, Altınyıldız, Avva, Colin’s, Doğtaş, D’S Damat, Gönül Kahvesi, İnci, Kiğılı, Network, Roman ve Tudors ile katılım gösterdiklerini bildiren Sinan Öncel, şunları söyledi:

“Perakendenin profesyonellerini bir araya getiren MAPIC’te markalarımıza tahminlerinizin ötesinde bir ilgi olduğunu gördük. Uluslararası birçok AVM yatırımcısı ve franchise firması markalarımızla işbirliği yapmak için fırsat kolluyorlar. Örneğin Belçikalı bir AVM yatırımcısı Kuzey Afrika’ya açılma planları çerçevesinde markalarımızla işbirliği yapmayı önerdi. Markalarımız Avrupa, Rusya, Balkanlar, Asya ve Kuzey Afrika’dan gelen yatırımcılar ile franchise firmalarının yoğun ilgisi ile karşılaştılar. Mütevazı olmaya gerek yok, MAPIC’te ilk kez böylesine büyük bir ilgi ile gördük. Ziyaretçilerimizi BMD üyesi markalarımızdan Gönül Kahvesi’nin ikram ettiği Türk kahvesi ile ağırladık. Markalarımızın her biri 40-50 civarında B2B görüşme yapma fırsatı buldu. MAPIC’te gösterilen ilgi bize yurt dışında yaygın operasyonları olan Colin’s, Collozione, DeFacto, D’S Damat, Koton, Mavi, LCW, Penti, Ramsey, Sarar ve Simit Sarayı gibi markalarımızın diğerleri için ne kadar güçlü birer referans oluşturduklarını da gösterdi.”

MAPIC’te BMD öncülüğünde kurulan Türk Markaları standı’na verdikleri destek için Ekonomi Bakanlığı’na ve İHKİB’e teşekkür eden Sinan Öncel, bu işbirliğinin önümüzdeki yıllarda da artarak devam etmesini dilediklerini söyledi. Gelecek yıl çok daha fazla marka ile fuara katılmanın doğru olacağına inandığını ifade eden Öncel, şöyle devam etti:

“BMD olarak markalarımızın bir yandan yurt içinde daha güçlü kök salarken diğer taraftan yurt dışındaki fırsatları değerlendirmeleri gerektiğine inanıyoruz. Bu inançla yurt dışındaki fırsatları yerinde görmek için üyelerimizle ziyaretler düzenliyoruz. Eylül ayında Hindistan’ı, Ekim’de Kosova’yı ziyaret ettik; son olarak MAPIC’teydik. Pazarda birbirine rakip olan markalarımız bütün ziyaretlerimizde olduğu gibi MAPIC’te de milli takım ruhuyla hareket ettiler. Kendiliğinden oluşan bu birlik ruhu çok olumlu işbirliklerine zemin hazırlıyor. MAPIC gibi organizasyonların yurt dışında markalarımıza aşinalık oluşması açısından da çok önemli olduğuna inanıyorum. “

İHKİB Başkan Yardımcısı ve BMD Yönetim Kurulu Üyesi Volkan Atik ise dünyanın en önemli perakende ve gayrimenkul fuarı olan MAPIC’in yurt dışına açılım planlayan markalar için birçok fırsat barındırdığını söyledi. MAPIC’in Türkiye’nin katma değerli ihracatında büyük paya sahip markalar için de önemli bir platform olduğunu vurgulayan Atik, sözlerini şöyle sürdürdü:

“Türkiye hazır giyim ve konfeksiyon sektörü yıllar içinde çok gelişim gösterdi ve yürüttüğü çok yönlü çabalar sayesinde kendini dünya pazarına kanıtladı. Dünyanın 7’nci ve Avrupa Birliği’nin 3’ncü büyük hazır giyim tedarikçisi olan ülkemiz, global oyuncular arasında yer alıyor. 10 binin üzerinde üyemiz ile 211 ülkeye ihracat yapıyoruz. 2023 hedeflerimize ulaşmak için tasarımın ve markalı ihracatın öneminden hareket ederek ortak hedeflere sahip olduğumuz BMD ile güç birliği yapıp Türk Markaları standını fuar içinde çok daha iddialı bir noktaya taşıdık. 80 ülkeden 8 bin 500’ü aşkın ziyaretçinin katıldığı MAPIC’te markalarımız yeni işbirliği fırsatları yakaladılar.”