ALIŞVERİŞ VE KÜLTÜR NOKTASI

MAPIC’te Türk firmalar gövde gösterisi yaptı

 

Fransa Cannes’da kapılarını 23’üncü defa açan MAPIC’te Türkiye, bu yıl çok daha güçlü bir şekilde temsil ediliyor. Türkiye temsilcisi Alkaş tarafından organize edilen çalışmalar doğrultusunda fuarda Türkiye 70’i aşkın firma ve 250 kişiyi aşkın ziyaretçiyle yer alıyor. MAPIC’te Turkish Brands çatısı altında temsil edilen Altınyıldız Classics, Avva, Colin’s, D’S Damat, Doğtaş, Gönül Kahvesi, İnci, Kiğılı, Network, Roman ve Tudors, fuarın ilk gününde ziyaretçi akınına uğradı. Turkish Brands çatısı altındaki firmalar için 400’ü aşkın b2b organize edilmiş olması ise Türk firmalarının global adımları açısından önemli bir gösterge olarak kabul ediliyor.

 

 

Alkaş’ın Türkiye temsilciliğini yaptığı, dünyanın en büyük uluslararası perakende ve gayrimenkul fuarı MAPIC, bugün kapılarını 23’üncü defa açtı. 15-17 Kasım günlerinde Fransa Cannes’da dünyanın en önemli perakende markalarının yanı sıra perakende sektöründe global yatırım hareketlerine yön veren AVM yatırımcıları, master franchise’lar mimarlar, tasarımcılar, şehirler ve ülkelerden oluşan 9 bin üzerinde katılımcıyı bir araya getiren fuarın ilk gününde Türk markaları, bir kez daha büyük bir gövde gösterisi yaptı.

70’i aşkın firma 250 kişiyi aşkın ziyaretçiyle MAPIC’e katılan Türk perakendecilerinin yurtdışı hedefleri doğrultusunda önemli işbirliklerine imza atmaları bekleniyor. Özellikle Turkish Brands çatısı altında yer alan Türkiye’nin yurtdışındaki öncü markalarının ilk günden başlayan temasları dikkat çekici boyutlara ulaştı. Uluslararası arenaya Türk perakende markalarını tek çatı altında tanıtmak için 2014 yılında Birleşmiş Markalar Derneği (BMD) önderliğinde kurulan ve bu yıl İstanbul Hazır Giyim Ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği (İHKİB)’nin desteğiyle oluşturulan sinerjinin de etkisiyle global hedefler doğrultusunda büyük adımlar atılması bekleniyor. Turkish Brands çatısı altında yer alan Altınyıldız Classics, Avva, Colin’s, D’S Damat, Doğtaş, Gönül Kahvesi, İnci, Kiğılı, Network, Roman ve Tudors gibi güçlü markalar, hedefleri doğrultusunda ikili görüşmelere başlarken, fuarın ilk gününde büyük bir ziyaretçi akınına uğradı.  

Öte yandan Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği (AYD)’nin MAPIC’in ilk gününde gerçekleştirdiği geleneksel yemek de büyük bir ilgi gördü. Türk markalarından üst düzey isimlerin katıldığı yemekte ağırlık, uluslararası yatırımcılardan yana oldu. Türkiye’den ve dünyanın diğer ülkelerinden yüzlerce yatırımcıyı bir araya getiren AYD Akşam Yemeği, geleceğe yönelik global işbirlikleri için bir kez daha sağlam bir zemin yarattı.

Alkaş Genel Müdürü Yonca Aközer’in açıklamalarına göre, Turkish Brands çatısı altında yer alan 11 güçlü markanın belirledikleri coğrafyalar doğrultusunda organize ettikleri 400’ün üzerindeki B2B, Türk markalarına duyulan ilgiyi göstermesinin yanı sıra hem Türk markalarının yurtdışında geliştirecekleri global işbirlikleri hem de uluslararası yatırımcıyı Türkiye’ye yatırıma yönlendirmeleri açısından son derece değerli göstergeler. Aközer’in bu noktadaki değerlendirmeleri şöyle oldu: “Türkiye perakende sektörünün öncü markalarının hedefleri doğrultusunda ülkeler ve markalarla temasa girerken, doğrusu büyük bir ilgiyle karşılandığımızı belirtmek gerekiyor. Markalarımıza gösterilen bu ilgi,  dünyada yarattıkları algının ne denli güçlü olduğunu göstermesi kadar yıllar boyunca markalaşma doğrultusunda attıkları adımların, ne denli etkili olduğunu ortaya koyması açısından da değerli. Global hedeflere ulaşım açısından markalarımıza bu denli etkili bir platform sunmaktan ayrıca gururlu olduğumuzu da belirtmek gerekiyor.”

 

 

Türkiye ana oturumu, uluslararası yatırımcıyla türk perakendecisini bir araya getirecek

Yonca Aközer’in altını çizdiği bir diğer nokta da 400 B2B’nin bölgesel dağılımı oldu. Ortaya çıkan dağılımın, Türk markalarının dünyanın hangi bölgelerinde yoğunlaştıklarını göstermesi açısından kayda değer bir gösterge olduğuna dikkat çeken Yonca Aközer, sözlerini şöyle sürdürdü: “400’ün üzerindeki B2B’nin bölgesel dağılımında Doğu Avrupa, Rusya ve Romanya merkezli olmak üzere başı çekiyor. Ağırlıktaki ikinci bölge Körfez ülkeleri odaklı olmak üzere Ortadoğu. İş görüşmelerinin yoğunlaştığı coğrafyalar ise Umman, Birleşik Arap Emirlikleri, Dubai ve Katar. Batı Avrupa ise özellikle Fransa, Portekiz ve İngiltere ile B2B’lerin yoğunlaştığı bir diğer bölge.”

MAPIC Fuarı’nda her biri kendi alanında etkin ve perakendenin bugünü kadar gelecek trendleri hakkında da  bilgi verecek 200 konuşmacının yer aldığı 100’den fazla konferansın düzenleneceğini belirten Aközer’in dikkat çektiği bir diğer nokta,  Türkiye için gerçekleştirilecek organizasyonlar oldu. Bunlar içinde her bir bölgenin uluslararası şirketler açısından taşıdığı yatırım potansiyelini ortaya koyan Ana Oturum’ların özel bir önem taşıdığını vurgulayan Aközer, bu yıl “Discover in Vogue: Turkish Brands” ismiyle düzenlenecek Türkiye Ana Oturumu’na uluslararası yatırımcıların da katılacağını açıkladı. Oturumun ardından Turkish Brands standında uluslararası yatırımcıların da katılımıyla kokteyl verileceğini de ifade eden Aközer, Türk firmalarının globalleşme yönündeki adımları açısından önem taşıyan bir diğer organizasyon olarak Alışveriş Merkezleri Yatırımcıları Derneği (AYD)’nin de artık gelenekselleşmiş Akşam Yemeği ile Türk AVM ve perakende sektörünü uluslararası yatırımcılarla buluşturmasını gösterdi. Aközer, perakende sektörünün Oscarları olarak nitelendirilen MAPIC Ödülleri’ne de dikkat çekti. Bu yıl 13 kategoride düzenlenen ödüllerde Türkiye’den Marmara Forum’un “Perakende Alanında En İyi Eğlence Konsepti” alanında finalist olarak yarışacağını anımsatan Aközer, “Marmara Forum’un oldukça iddialı olduğunun altını çizmek gerekiyor.” dedi.

 

Global yatırımcıyı Türkiye’ye davet edecekler

İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi, sesini yurtdışında daha da yükseltmek isteyen 11 markanın ağırlandığı Turkish Brands’te ilk olarak 2014 yılında yer aldıklarını anımsatarak şu değerlendirmeyi yaptı:

 “Bu yıl Turkish Brands standını sahiplenme kararı aldık ve Birleşmiş Markalar Derneği ile birlikte şimdiden çalışmalarımızı başlattık. Uluslararası pazarlarda rekabetçi kalabilmekle birlikte pazar payımızı korumak ve artırmanın yolu her zaman olduğundan daha fazla farklılaşmayı gerektiriyor. Bu nedenle uluslararası organizasyonlarda temsil edilmeye önem veriyoruz. MAPIC’e katılım göstererek 80 ülkeden 9000’i aşkın ziyaretçinin olduğu uluslararası platformda markalarımızı tanıtarak başarılı bir organizasyon geçireceğimize inanıyorum.”

BMD Başkanı Sinan Öncel de üyeleriyle birlikte 2023 yılında dünyada 20.000 mağaza açma hedeflerinin altını çizerek, bu noktada MAPIC’in, Turkish Brands temsiliyetinin ve İHKİB’in verdiği açık desteğin önemine değindi. BMD üyelerinin şu anda 108 ülkede 3.115 mağaza, 11.497 satış noktasıyla yer aldıklarını belirten Öncel, sözlerini şöyle sürdürdü: “Alkaş’ın girişimleriyle 2014 yılında BMD önderliğinde 8 markayla ilk kez oluşturduğumuz Turkish Brands standı bu yıl aynı zamanda İHKİB’in büyük desteğiyle gerçekleşiyor. Hazır giyim, ev tekstili, mücevherat gibi sektörlerden markalarımız uluslararası ziyaretçiler, yatırım ve franchise gruplarıyla bir araya gelmeye başladılar. Uluslararası platformda markaları ve alışveriş merkezleriyle perakende sektörümüzün, Türk ekonomisin temel unsurlarından ve güçlü aktörlerinden biri olduğunu anlatıyoruz. Yabancı yatırımcıları Türkiye’ye yatırımı sürdürmeye davet edeceğiz. Türk markalarının uluslararası genişleme planlarını ve yurtdışı yatırımlarını aktarıyoruz. Türk markalarının bir arada olduğu standımızda uluslararası ziyaretçiler ile bir araya gelerek önemli bağlantı olanakları sağlamaya başladık.”