ALIŞVERİŞ VE KÜLTÜR NOKTASI

Penti ve Toplum Gönüllüleri Vakfı el ele

 

Kadınların vazgeçilmez markası Penti, yine kadınlar için el ele veriyor ve Toplum Gönüllüleri Vakfı (TOG) ile cinsiyet ayrımcılığına karşı farkındalık yaratıyor. Bugüne dek kadına şiddete karşı farkındalık oluşturan ve projelerle destek sağlayan marka, bu yıl şiddetin başlangıcına dokunuyor: cinsiyet ayrımcılığı.

 

 

 

Türkiye’deki kadınların uğradığı cinsiyet ayrımcılığına dikkat çeken ve farkındalık yaratmak isteyen Penti, üniversiteli gençlere farkındalık eğitimi veriyor. Verdiği eğitimle cinsiyet ayrımcılığının geldiği son noktayı vurgulayan Penti, TOG’lu gençlerin çözüm arayışına da kulak veriyor ve projelerini destekliyor.

Türkiye’de cinsiyetinden dolayı ayrımcılığa maruz kaldığını dile getiren kadınların oranı %18,1 iken, erkekler de bu oran %1,1. Her 10 kadından 4’ü eşinden veya birlikte yaşadığı aile bireylerinden fiziksel şiddet görüyor.

Her 30 genç kadından 7`sinin eşinden, sevgilisinden, ailesinden izin alamadığı için istediği zaman kendi başına sosyalleşemediğinin, 15-29 yaş arası genç kadınların yüzde 52’sinin ne çalıştığını ne de okuduğunun, okuma-yazma bilmeyen her 10 kişiden 8’ini kadınların oluşturduğunun altını çizen Penti, cinsiyet ayrımcılığına dur demek istiyor.

 


Geçtiğimiz yıl kadınların tüm sektörlerde ve her düzeyde, ekonomik yaşamın içinde yer alabilmelerini sağlamak amacıyla kadınların güçlenmesini hedefleyen “Kadının Güçlenmesi Prensipleri (Women’s Empowerment Principles – WEPs) platformuna da imza veren Penti, gençlerle bir arada olmaya devam edecek.