ALIŞVERİŞ VE KÜLTÜR NOKTASI

X kuşağı gösterişe, Y kuşağı kullanıma bakıyor

 

Dünya genelinde 1965-2000 yılları arasında doğan ve X,Y ve Z olarak adlandırılan kuşaklar, niteliklerine, davranış tarzlarına ve alışveriş alışkanlıklarına göre değişkenlik göstermekte. Bu kuşaklar için mobilya markaları da kuşakların ilgisini çekmek için farklı tarzlarda ürünler geliştirerek dönemin tarzının bir nevi fotoğrafını çekti.

 

 

Türkiye mobilya sektörünün nabzını tutan Türkiye Mobilya Sanayicileri Derneği (MOSDER), 1965-2000 yılları arasında doğan ve X,Y ve Z olarak adlandırılan kuşakların mobilya tercihlerini araştırdı.

 

X kuşağı mobilyayı 8 yıl kullanıyor

1965 - 1979 yılları arasında doğan X kuşağının daha ağır ve dayanıklı olan kayın, meşe, kiraz, ceviz ya da akağaç gibi maddelerden üretilen mobilyaları tercih ettiğini söyleyen MOSDER, tasarım olarak da oldukça keskin çizgileri yaşam alanlarına taşıdıklarını dile getirdi. Risk sevmeyen, disiplinli, otoriter ve geleneksel bakış açısına sahip X kuşağının bu bakış açısını mobilya seçimlerine de yansıttıklarını belirten MOSDER, bu kuşağın ortalama 8 yılda bir mobilya değiştirdiğini aktardı.

 

X kuşağı gösterişe, Y kuşağı kullanıma bakıyor

Genellikle ev rahatlığında çalışma ortamları isteyen Ykuşağının ise eski kuşağın tercihini ‘kasvetli’ gördüğünü belirten MOSDER, bu kuşağınmobilya tercihini rahatlıktan yana kullandığını söyledi. Sosyal yönleri gelişmiş olan Y kuşağının ceviz yerine genellikle modern mobilyaları tercih ettiğini aktaran MOSDER, mobilya seçimlerinde işlevselliği, rahatlığı ve özgürlüğü ön planda tuttuklarının altını çizdi. 1980-1999 yılları arasında doğanları kapsayan Y kuşağının teknolojiden de faydalandığını, bu nedenle teknolojik ürünleri de tercih edebildiklerini belirten MOSDER, bu kuşağın tüm mobilyalarda mekânda huzur yaratacak bej, krem, vizon ve gri tonları kullandığını, 3,5 - 4 yılda birmobilya değiştirdiğini belirtti.

 

Z kuşağı teknolojik eğilimlere önem veriyor

2000 yılında doğanlarla başlayan Z kuşağının en yaşlı üyelerinin şu anda lisede olduğunu bu nedenle bu kuşağın teknolojiyle iç içe büyüdüğünü söyleyen MOSDER, Z kuşağının ailelerini yönlendirerek daha teknolojik mobilyaları tercih ettiklerini belirtti. Mobilya markalarının da bu farkındalıkla son teknolojiyi kullanarak ürünler geliştirdiğini aktaran MOSDER, akıllı telefonları, müzik çalarları vb. ürünleri şarj edebilen usb portala sahip mobilyaların Z kuşaklarının odalarında yer aldığının altını çizdi.