ALIŞVERİŞ VE KÜLTÜR NOKTASI

AVM Ciro Endeksi, Kasım 2015`te Artış Gösterdi.

AVM Ciro Endeksi, Kasım 2015`te Artış Gösterdi.

AVM Endeksi`nin Kasım ayı sonuçları açıklandı.Buna göre, Kasım 2015 ciro endeksi geçen senenin aynı dönemine kıyasla %10,5 artarak 189 puana ulaştı.

 

Daha önce buradan Ekim 2015 AVM ciro endeksi raporunu yayınlamıştık. Şimdi de Kasım ayı raporu yayınlandı. Yine avm.gen.tr olarak raporu yayınlayan ilk alışveriş portalından biri olmanın haklı gururunu yaşıyoruz elbette. Edindiğimiz bilgilere göre Ekim ayında olduğu gibi, Kasım ayında da büyüme ve ciro da artış devam ediyor. 

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi`nin Kasım ayı sonuçları belli oldu. Aylık olarak yayınlanan verilere, göre ciro endeksi 2015 Kasım ayında, %10,5`lik bir artışla 189 puana ulaştı.

AVM`lerdeki kiralanabilir alan (m2) başına düşen cirolar Kasım 2015`te bir önceki yılın aynı ayına göre 18 puan arttı ve verimlilik m2 başına 720 TL`ye ulaştı.. Verimlilik, İstanbul`da 806 TL, Anadolu`da 663 TL olarak gerçekleşti.

 

EN YÜKSEK CİRO ARTIŞI TEKNOLOJİ KATEGORİSİNDE

Geçtiğimiz yılın Kasım ayı ile karşılaştırıldığında 2015 Kasım döneminde kategoriler bazında ciro endeksi yüzde 11`lik bir artış gösterdi. En yüksek ciro artışı ise teknoloji kategorisinde yüzde 19`luk artışla yaşandı. Geçtiğimiz yılın Kasım ayı ile karşılaştırıldığında Kasım 2015`te AVM`lerdeki diğer* alan ciroları yüzde 17, hipermarket ciroları yüzde 16, yiyecek ciroları yüzde 12, giyim ciroları yüzde 9 ve ayakkabı-çanta kategori ciroları yüzde 1 artış kaydetti.

Kasım 2015 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde %8,7`lik bir artış yaşandığı gözlendi. AVM Endeksi Kasım 2015 sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü,"AVM endeksi Kasım 2015 döneminde bir önceki yılın aynı dönemi ile karşılaştırıldığında yüzde 10,5 oranında arttı. 2015 yılı geneline baktığımızda AVM Endeksinin her ayı artışla kapattığını görüyoruz.

Aralık ayının sektör açısından en olumlu verilerin geldiği bir dönem olduğunu göz önünde bulundurduğumuzda 2015 yılı AVM ve perakende sektörü için tahminlerimizin ötesinde büyümenin yaşandığı bir yıl oldu. 2016 yılı son derece kritik bir yıl. Bölgesel gelişmeler ve siyasi gündem yoğun olsa da ekonomi yönetiminin gerekli reformları hayata geçireceğini ve hem sektörümüzün hem de Türkiye ekonomisinin 2016 yılını pozitif geçireceğini tahmin ve ümit ediyoruz" dedi.